ŽIVLJENJSKI SLOG

Program 10.000 korakov

Program 10.000 korakov se v preventivi in zdravljenju diabetesa vse bolj uveljavlja, ker je zdravju koristen in vsakomur dostopen. 

Kako narediti 10.000 korakov na dan?

  1.  Sprehodite psa in začnite dan z jutranjim sprehodom – 1.000 korakov.
  2. Opravite telefonske klice med hojo – 1.000 korakov.
  3. Občasno se sprehodite do prijetnega lokala vsaj nekaj ulic stran, četudi greste le na kavo ali sok – 2.000 korakov.
  4. Med gledanjem televizije hodite na mestu – 1.000 korakov.
  5. Čistite in pospravljajte doma, imeli boste lepo in v 30 minutah naredili – 2000 korakov.
  6. Sprehodite se po večerji (s psom ali brez); v  20 minutah zdrave hoje naredimo v povprečju – 3000 korakov.
  7. Nikoli več z dvigalom, raje uporabite noge in si recite: Dokler lahko hodim, bom hodil/a po stopnicah peš.

Dokazano je, da lahko naše celice med intenzivnim gibanjem privzemajo krvni sladkor iz obtoka tudi brez pomoči inzulina. Na ta način se znižuje krvni sladkor, celice pa se oskrbijo z energijo. Še zlasti je za diabetike koristna hoja po kosilu ali večerji, ko bi se sicer krvni sladkor zaradi zaužitih ogljikovih hidratov dvignil, med hojo pa se sproti porablja za energijo.

Če boste na dan naredili 10.000 korakov, boste hodili ven tudi med »slabim« vremenom in tako boste okrepili tudi svoj imunski sistem.

Ste živčni in napeti? Pojdite na hiter sprehod, med katerim se malce zadihate in videli boste, kako hitro boste pozabili na težave. Navadite se na redno hojo, ki bolj kot vse drugo pripomore k psihičnemu ravnovesju.

Redni sprehajalci so bolj kreativni. Spomnimo se našega velikega arhitekta Jožeta Plečnika, kako se je sprehajal s svojim psom. Sadovi njegovega ustvarjalnega dela segajo od Prage do Ljubljane.

Deset tisoč korakov ni malo, in da bi izpolnili dnevno kvoto, se bo treba sprva vendarle nekoliko potruditi. A ste lahko prepričani, da vam bo program zlezel pod kožo in postal najprijetnejše vsakodnevno opravilo.